ChromoGenics dynamiska glas ConverLight® presenteras på världsledande branschmässa i Stuttgart, Tyskland

• 2018-02-27
  • Pressmeddelande
Under fem dagar med start idag presenterar ChromoGenics sin världsunika teknologi ConverLight® för viktiga branschföreträdare och beslutsfattare. Det sker genom deltagande på världens ledande mässa för solskyddslösningar, R+T mässan i Stuttgart.

ChromoGenics dynamiska glas ConverLight® erbjuder aktörer i fastighetsbranschen en attraktiv och kostnadseffektiv solskyddslösning. ConverLight® ökar energieffektivitet och inomhuskomfort i fastigheter samt bidrar till miljöcertifieringar, vilket står högt på miljöagendan för både EU och företagens hållbarhetsarbete.

Den ledande mässan för solskyddslösningar, R+T mässan pågår 27 februari - 3 mars i Stuttgart. Som ett led i en mer intensiv marknadsbearbetning och internationell expansion deltar ChromoGenics på mässan och kommer att presentera ConverLight® under temat ”Dynamiska solskyddsglas för naturlig kontakt med världen utanför.”

“Vårt dynamiska glas ConverLight® kontrollerar värme- och ljusinsläpp medan dagsljus och kontakt med omvärlden bibehålls. Detta resulterar i ökad energieffektivitet i fastigheter samt höjer komfort och välbefinnande hos människor som vistas i byggnaden. Vi ser ett stort intresse! Det gensvar vi får när vi presenterar komfort- och miljöfördelarna med vår produkt ConverLight® bekräftar att vi har en produkt som ligger rätt i tiden,” säger Thomas Almesjö, VD ChromoGenics.

Om R+T mässan:
R+T mässan har i över 50 år varit en mötesplats där företag ges tillfälle att presentera sina lösningar och innovationer inom rullgardiner, dörrar/grindar och solskyddslösningar. Under mässdagarna beräknas cirka 60 000 besökare komma från hela världen.
För mer information www.messe-stuttgart.de

PRESSMEDDELANDEN

Testa Webbsajt CMS gratis här!