Susanne Andersson utsedd till ny CFO för ChromoGenics

• 2016-03-14
  • Pressmeddelande
Susanne Andersson har utnämnts till Chief Financial Officer (CFO) för ChromoGenics och kommer att ingå i företagets ledningsgrupp. Susanne är civilekonom med en internationell Bachelor of Business Administration från USA i grunden och har 20 års internationell erfarenhet från ett antal finans- och management positioner, inkluderande CFO och investerarrelationer, inom telekom-, gruv- och logistikbranscherna. Hon kommer närmast från en tjänst som VP, IR-chef på PostNord.

”Vi är mycket glada över att välkomna Susanne till vårt team. Susanne har beprövad erfarenhet av ekonomisk styrning och analys samt en bred förståelse av finansmarknaden, vilket kommer att stärka vår ledning ytterligare,” säger Thomas Almesjö, VD ChromoGenics. ”Detta är särskilt viktigt för ChromoGenics nu eftersom vi inleder en kommersialiseringsfas där vi påbörjar leveranser av smarta fönster till den kommersiella byggnadsmarknaden.”

Om ChromoGenics
ChromoGenics är en ledare inom dynamiska glas med kontrollerbara optiska egenskaper. Bolagets unika elektrokroma teknologi, ConverLight™, ger dynamiskt solskydd med ökad inomhuskomfort och energieffektivitet. Under 2016 påbörjades försäljning och leveranser till fastighetsprojekt i Skandinavien.

ChromoGenics är baserat i Uppsala och härstammar från världsledande forskning på Ångströmlaboratoriet vid Uppsala universitet. Bolaget har cirka 20 anställda och de huvudsakliga ägarna är K-Svets Venture AB och New Energy Solutions II K/S. Bolagets produktionsanläggning har delvis finansierats med ett villkorslån från Energimyndigheten. www.chromogenics.com

Thomas Almesjö, VD, ChromoGenics, Tel + 46 70 629 0782
E-post: info@chromogenics.com

PRESSMEDDELANDEN

Testa Webbsajt CMS gratis här!